A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Дубовецький ліцей Дубовецької сільської ради
Івано-Франківської області

Булінг

Дата: 29.03.2021 12:50
Кількість переглядів: 170

19 січня 2019 року набув чинності Закон України від 18.12.2019 року № 2657-VIII «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню)». Закон України «Про освіту» доповнено пунктом, яким передбачено, що булінг (цькування) це діяння (дії або бездіяльність) учасників освітнього процесу, які полягають у психологічному ….насильстві, …у тому числі із застосуванням засобів електронних комунікацій, що вчиняються стосовно малолітньої чи неповнолітньої особи , внаслідок чого могла бути чи була заподіяна шкода психічному або фізичному здоров’ю потерпілого.

Типовими ознаками булінгу (цькування) є:

? систематичність (повторюваність) діяння;

? наявність сторін – кривдник (булер), потерпілий (жертва булінгу), спостерігачі (за наявності);

? дії або бездіяльність кривдника, наслідком яких є заподіяння психічної та/або фізичної шкоди, приниження, страх, тривога, підпорядкування потерпілого інтересам кривдника, та/або спричинення соціальної ізоляції потерпілого.

Педагогічні працівники:

? мають право на захист під час освітнього процесу від будь-яких форм насильства та експлуатації, у тому числі булінгу (цькування), дискримінації за будь-якою ознакою, від пропаганди та агітації, що завдають шкоди здоров’ю;

Цькування (булінг) (від англ. Bullying) - цькування однієї людини іншим, агресивне переслідування одну дитину іншими дітьми. виявляється у всіх вікових і соціальних групах. У складних випадках може прийняти деякі риси групової злочинності. образлива поведінка, яке пов'язане з дисбалансом влади, авторитету або сили.

Мета булінгу - за агресивною поведінкою приховати свою неповноцінність.

Булінг не має нічого спільного з керівництвом колективом, якщо він застосовується дорослими, так як хороший адміністратор (учитель) управляє і керує колективом, поганий - труїть. Тому, будь-який, хто вибирає цькування як метод, будь то дорослий або дитина, показує свою неповноцінність, і та сила, з якою людина труїть іншого, визначає ступінь неповноцінності тирана.

Головні компоненти цькування:

1. Це агресивне і негативну поведінку.

2. Воно здійснюється регулярно.

3. Воно відбувається у відносинах, учасники яких мають неоднакову владою.

4. Ця поведінка є умисним.

Існують наступні види цькування:

1. Фізичний шкільний булінг - застосування фізичної сили по відношенню до дитині, в результаті чого можливі тілесні ушкодження і фізичні травми (побиття, побої, поштовхи, удари, потиличники). У крайніх випадках застосовується зброя, наприклад ніж. Така поведінка частіше зустрічається серед хлопчиків, ніж у дівчаток. Це знущання, що полягає в багато разів повторюваних ударах, стусанах, підніжках, блокуванні, поштовхах і дотиках небажаним і неправильним способом.

2. Психологічний шкільний булінг - насильство, пов'язане з дією на психіку, завдає психологічну травму шляхом словесних образ або погроз, якими навмисно заподіюється емоційна невпевненість.

Психологічний булінг має кілька підвидів:

? вербальний булінг - образливе ім'я або кличка, з яким постійно звертаються до жертви, обзивання, глузування, поширення образливих чуток, нескінченні зауваження, необ'єктивні оцінки, приниження в присутності інших дітей і неповажні коментарі про будь-кого (про зовнішній вигляд, релігії, етнічної приналежності, інвалідності, особливості стилю одягу і т. п).

? невербальний булінг - образливі жести або дії (плювки в жертву або в її напрямку, показування непристойних жестів);

? залякування - використання постійних загроз, шантажу для того, щоб викликати у жертви страх, боязнь і змусити здійснювати певні дії і вчинки;

? ізоляція - жертва навмисне ізолюється, виганяється або ігнорується частиною учнів або всім класом. З дитиною відмовляються грати, дружити, гуляти, чи не хочуть з ним сидіти за однією партою, не запрошують на дні народження та інші заходи. Це може супроводжуватися поширенням записок, нашіптуванням образ, які можуть бути почуті жертвою, або принизливими написами на дошці або в громадських місцях;

? вимагання - від жертви вимагають гроші, цінні речі і предмети, талони на безкоштовне харчування шляхом погроз, шантажу, залякування;

? пошкодження і інші дії з майном - злодійство, грабіж, ховання особистих речей жертви;

? шкільний Кібербулінгу - образа, приниження через інтернет, соціальні мережі, електронну пошту, телефон або через інші електронні пристрої (пересилання неоднозначних зображень і фотографій, анонімні телефонні дзвінки, обзивання, поширення чуток, жертв буллінг знімають на відео і викладають в інтернет).

Зазвичай фізичне і психологічне насильство супроводжують один одного.

Якщо буллінг торкнувся тебе:

• Якщо ти свідок - не будь байдужим до чужої біди!

• Якщо ти жертва - зберігай спокій і обійди ситуацію.

• Розкажи співробітнику школи, якій ти довіряєш (вчителю, директору) про те, що сталося, або повідом про це анонімно.

• Поговори про цю ситуацію зі своїми рідними, вчителями або з друзями, щоб отримати пораду і підтримку.

Хто бере участь у Буллінгу? У Буллінг беруть участь не тільки діти, а й педагоги. Тобто як жертвами буллінг можуть стати і діти і педагоги, так і Буллер можуть виступати і дорослі і діти. У ситуації цькування завжди є: Агресор - людина, яка переслідує і залякує жертву. Жертва - людина, яка піддається агресії. Защітнік- людина, що знаходиться на стороні жертви і намагається захистити її від агресії. «Агрессята» - люди, які беруть участь в цькуванні, розпочатої агресором. Прихильники - люди, що знаходяться на стороні агресора, безпосередньо не беруть участь у знущаннях, але і не перешкоджають їм. Спостерігач - людина, яка знає про деталі агресивної взаємодії, знущань, але дотримується нейтралітету. Наслідки буллінгу: Буллінг залишає глибокий слід в житті жертв і відбивається на емоційному і соціальному розвитку, на шкільній адаптації, може мати важкі психологічні наслідки. Діти, які зазнали цькування, отримують важку психологічну травму. Не має значення, який буллінг мав місце: фізичний або психологічний. Навіть через багато років на тренінгах люди, згадуючи, як їх труїли в школі, часто плачуть і розповідають про свої дуже хворобливих переживаннях. Це одна з найбільш сильних емоційних травм для дитини. Тому дитині необхідно надавати допомога. Буллінг впливає не тільки на жертву, але і на агресора і на глядачів. Жертви буллінг зазнають труднощів зі здоров'ям і успішністю, в три рази частіше за однолітків мають симптоми тривожно-депресивних розладів, апатію, головні болі і енурез, роблять спроби суїциду. Дорослі, які були в дитинстві жертвами буллінг, виявляють більш високий рівень депресії і більш низький рівень самооцінки, страждають від соціальної тривожності, самотності й тривоги, часто страждають депресіями в середньому віці і важкою депресією в зрілому віці. У шкільних «агресорів» буллінг в дорослому віці може виникати почуття провини, розвивається високий ризик потрапити в кримінальні угруповання.

Кожен з вас повинен знати елементарні правила: як себе вести в складній ситуації і куди звертатися за допомогою. А так же ви повинні усвідомлювати всю відповідальність за проступки, які робите в своєму житті. застосування фізичного насильства над дітьми також кримінальним злочином, як і над дорослими. Синці та садна можна зафіксувати в лікарні, де їх походження записується зі слів дитини. Лікарня зобов'язана передати інформацію в поліцію, а поліція - відреагувати. Так само необхідно пам'ятати, що кримінальна відповідальність настає з 14 років. Живіть за принципом - «Поводься з іншими так, як ти хотів би, щоб вони ставилися до тебе ».


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було підтверджено